Ntc summer Offer
Khabar Dabali ७ मंसिर २०८१ शुक्रबार | 22nd November, 2024 Fri
Investment bank

नेकपामा नयाँ वैचारिक बहस

कार्ल मार्क्सले “आजसम्मको मानव समाजको इतिहास वर्ग संघर्षको इतिहास हो” भनेर निश्कर्ष निकाले । सायद आदिम साम्यवाद, नीजि सम्पतिको उत्पति हुनु अघिकोलाई छोडेर । हालै प्रकाशित आफ्नो बहुचर्चित पुस्तक “पूँजी र विचारधारामा” थोमस पिकेटी माक्र्सको संश्लेष्णलाई पुनः सूत्रिकरण गर्छन्– आज सम्मको मानव समाजहरुको इतिहास विचारधारात्मक संघर्ष र न्यायको खोजको इतिहास हो ।

हाम्रो जमानाका सबैभन्दा प्रख्यात र असाधारण इच्छाशक्तिले भरिएका वैज्ञानिक स्टेफन हकिंस्ले आफ्नो जीवनको उत्तरार्धतिर लेखेको पुस्तक “महान् परियोजना” मा “दर्शन मरिसक्यो” भनेर घोषणा गर्छन् । आधुनिक विज्ञान खासगरी भौतिकशास्त्रको विकाससँग तादात्म्यता नमिलाएर, आजको ज्वलन्त प्रश्नहरुको जवाफ दिन नसकेर दर्शन मरेको निश्कर्षमा उनी पुगे । सोभियत संघको विघटन, पूर्र्वि यूरोपका देशहरुमा भएको प्रतिक्रान्ति र एकल धु्रविय विश्वको हावाहुरीका बीच फ्रान्सिस फुकुयामाले आफ्नो बहुचर्चित पुस्तक इतिहासको अन्त्य र अन्तिम मानवमा साम्यवादप्रति व्यंग्यको गीत गाए । उनले कार्ल माक्र्सका पूँजी जस्तो ठूल्ठूला पुस्तकका ठेलीहरुको युग सकिएको घोषणा गर्न पनि उत्तिकै ठूला ठेलीहरु लेख्नु पर्यो ।

हुनत इतिहासले पनि कहिलेकाही मजाक गर्छ । यूरोपका एकजना पादरी पोप जोन, जो न्यूटनको गरुत्वाकर्षणको सिद्धान्तका विरोधी थिए, घरको छत खसेर गरुत्वबलकै नियमद्धारा मारिए । अहिले इतिहासको अन्त्य स्थगित गरिएको छ । यहाँ प्रश्न उठ्छ कि आजको हाम्रो युगको सबैभन्दा ठूलो वैचारिक सवाल के हो ? आजको विश्वको नेतृत्वदायी विचारधारा कुन हो ? आजको विश्वको वैकल्पिक विचारधारा कुन हो ? यीनै प्रश्नहरुको वरिपरि रहेर यस लेखमा छलफल गरिने छ ।

नयाँ संश्लेषण

हामी कार्ल मार्क्स र थोमस पिकेटीको भनाईलाई फेरी सूत्रीकरण गर्न सक्छौं: आज सम्मको मानव जातीको इतिहास वर्ग संघर्ष र विचारधारात्मक संघर्षको इतिहास हो । मानव जातीले लिखित र अलिखित इतिहास मार्फत् संघर्षका गाथाहरुको रचना गरेको छ । मूर्त रुपमा भन्दा विश्व कम्युनिष्ट आन्दोलनको इतिहास भन्नु नै वर्ग संघर्ष र विचारधारात्मक संघर्षको इतिहास हो । बुझ्न सजिलोको लागि यहाँ केही दृष्टान्तहरु उल्लेख गरिन्छ ।

१. पश्चिममा करिब दुई हजार वर्षसम्म अरस्तुको विचारले प्रभुत्व जमायो । सत्यको कसौटीमा अरस्तुका विचारहरु प्रमाणित हुन सक्दैन्थे तर अर्को नयाँ विचारले खण्डन नगरुञ्जेलसम्म सत्य जस्तै रहिरह्यो । उनले ज्ञान सिद्धान्त, दर्शन, साहित्य, खगोल विज्ञान, रसायनशास्त्र, जीव विज्ञान, राजनीति सबै क्षेत्रमा उल्लेख्य योगदान गरे । उनको विचार त्यतिबेलाको समाजको विकासको स्तर र संघर्षको परिणाम थियो । अरस्तुको मत थियो कि पृथ्वी ब्रह्माण्डको केन्द्रमा छ, सूर्य, चन्द्रमा र ताराहरुले पृथ्वीको परिक्रमा गर्दछन् । अरस्तुको विचारलाई टोलेमीले व्यवस्थित व्याख्या गरे । जब कोपरनिकस देखा परे परिस्थिति अर्को बन्यो । केन्द्रमा त सूर्य छ, पृथ्वी र अरु ग्रहहरुले सूर्यको परिक्रमा गर्दछन् । केप्लर र ग्यालिलियोहरु कोपरनिकसको पक्षमा देखा परे तर विकास सहीत । टाउकोमा बज्रिएको स्याउको कथाको सिद्धान्त अर्थात् गुरुत्वबलको सिद्धान्त लिएर न्यूटन आए । उनको सिद्धान्त पनि दोष मुक्त रहेन । ब्रह्माण्डको उत्पति र गतिलाई समाधान गर्न सकेन । आइन्सटाइनदेखि स्टेफिन हकिंस्सम्म आँउदा आजका प्रश्नहरुको त उत्तर पाइएको छ तर गति रहित होइन । न त प्रश्नरहित । अक्सर मान्छेहरु बानी परेको, आदतलाई अंगिकार गर्न सजिलो मान्छन् । जुन कुनै नयाँ खोज अनुसन्धान देखा पर्दछ, तिरस्कारको भावले, उपेक्षा भावले हेर्ने गर्दछन् र कहिलेकाहीँ निन्दा पनि गर्दछन् । जब त्यो सत्यको रुपमा अगाडी आँउछ, त्यसलाई अंगिकार गर्दछन् । आज क्रिश्चियन धर्मले सयौं वर्ष अगाडिका भूल सुधार गर्दैछ ।

२. पूर्वमा पनि वेद, बौद्ध दर्शन, कन्फ्युसियसको विचार, ताओ दर्शन, कौटिल्यको अर्थशास्त्र लगायतले अरस्तुको समय जत्तिकै जरा गाडेर प्रभुत्व जमाए । यी विचारहरु पनि त्यो समयको उपज थिए । दर्शन, राजनीति, अर्थशास्त्र, समाज विज्ञान, खगोल विज्ञान, स्वास्थ्य विज्ञान आदिमा उल्लेखनिय योगदान पुर्याए । थोमस पिकेटीका अनुसार संसारभर कुनै समयमा त्रिवर्गीय समाज अस्त्विमा रहँदा दक्षिण एशियामा भने चारवर्गीय समाज थियो । जसको सम्पूर्ण छापहरु अहिले पनि विद्यमान रहेको छ ।

महाविस्फोटदेखि आजसम्मको समयको इतिहासको अध्ययनबाट हामी एउटा निश्कर्षमा पुग्न सक्छौं कि समय एक आयामिक छ । एक आयामिक यसअर्थमा कि यो अगाडि मात्रै बढ्छ पछाडी फर्कदैन र समय स्थानसँग मात्र अस्तित्वमा रहन्छ । स्थान र गति बिनाको समयको औचित्य छैन । त्यसैले महाविस्फोट अर्थात् १३.८ अर्ब वर्ष अगाडीको समयको गनणा गर्नु र नगर्नुको कुनै औचित्य छैन । समयको यस एक आयामिक नियमलाई हामी मानव समाजमा पनि लागु गरेर हेर्न सक्छौं ।

३. मानव समाजको गतिका नियमहरुलाई पहिलो पटक सविस्तार तर्कपूूर्ण रुपमा व्याख्या गर्ने काम माक्र्सले गरे । ऐतिहासिक भौतिकवादको जगमा । आदिम साम्यवाद, दासमालिक युग, समान्ती युग, पूँजीवादी युग र समाजवादी युगहुँदै साम्यवादसम्म पुग्ने बाटो माक्र्स एंगेल्सले नै खनेका हुन् । मार्क्सले कम्युनिष्ट घोषणपत्र नलेख्दै ठूलो वैचारिक संघर्षमा हेलिनु पर्यो । संभवतः मार्क्सको पहिलो लिखित वैचारिक संघर्ष थियो त्यो । पियरे जोसेफ पू्रधों माक्र्ससँगै पेरिसमा रहेर अर्थशास्त्रका प्रश्नहरुमा पूराका पूरा रात बिताउँथे । अब चाहिँ बाटो फरक पर्यो जब उनले “आर्थिक अन्तरविरोधहरुको प्रणाली र दरिद्रताको दर्शन” भनेर पुस्तक लेखे । माक्र्सले दर्शनको दरिद्रता भनेर जवाफ फर्काए । माक्र्सले अगाडि लेखे– फ्रान्समा पू्रधोंलाई घटिया अर्थशास्त्री हुने अधिकार छ, किनकी त्यहाँ उनलाई एक राम्रा जर्मन दार्शनिक हुने प्रतिष्ठा प्राप्त छ । जर्मनीमा उनलाई एक घटिया दार्शनिक हुने अधिकार छ किनकी त्यहाँ उनको प्रतिष्ठा योग्यतम् फ्रान्सेली अर्थशास्त्रीहरुमध्येमा एकको रुपमा छ । एकैसाथ जर्मन र अर्थशास्त्री हुनुको नाताले हामी यो दोहोरो गल्तीको विरुद्धमा विरोध प्रकट गर्न सक्दछौं ।

ऐतिहासिक दस्ताबेजको रुपमा विश्व साहित्यको अमिट पानामा अंकित कम्युनिष्ट घोषण पत्र पनि विचारधारात्मक संघर्ष र वर्ग संषर्घको प्रतिक थियो । कम्युनिष्ट लिगको केन्द्रीय समितिले ब्रसेल्स कमिटीलाई २६ जनवरी १८४८ मा चेतावनी मूलक पत्र पठाएर भन्यो कि पहिलो फरवरीभन्दा अगाडि कम्युनिष्ट घोषणा पत्र प्राप्त नभए माक्र्सलाई कारवाही गरिनेछ । माक्र्सलाई सैपर, ववर र मोलले पत्र पठाएका थिए । माक्र्सले चाहिँ तोकिएको समयभित्रै घोषणापत्र लेखेर बुझाएका थिए ।

माक्र्सले दर्शनमा सबैभन्दा धेरै विषय जर्ज विल्हेल्म फ्रेडरिक हेगेलबाट सिके, द्धन्द्धवाद हेगेलकै दर्शनको उपज थियो । तर त्यसलाई आदर्शवादबाट मुक्त पारे । टाउकोले टेकेर उभिएको हेगेलको दर्शनलाई खुट्टाले टेकाए । माक्र्सले भने– “संसारमा दर्शनको आर्विभाव त्यसको शत्रुहरुको ठूलो रोदनका बीच हुन्छ ।” त्यसैगरी लुडविग एण्ड्रिज फेउरबाख “हेगेलिय दर्शनको आलोचना र ईशाई धर्मको सार” मा उल्लेखित उनका योगदानहरुको उच्च मूल्यांकन गर्दै उनका कमजोरीहरुको आलोचना गरे ।

एङ्गेल्स भन्छन्– “फायरबाख आधा भौतिकवादी र आधा आध्यात्मावादी थिए ।” भौतिकवादको अद्वन्द्ववादी विश्लेषण नै उनको कमजोरी थियो । जसलाई मार्क्सले सच्याए र द्वन्द्वात्मक भौतिकवादको अखण्ड दर्शनको रुपमा संश्लेषण गरे । जुन दुई हजार वर्ष अगाडिदेखिको दार्शनिक प्रणालीसँग सम्बन्ध विच्छेद थियो । मार्क्सले जति हेगेलबाट सिके त्यति नै रिकार्डोबाट पनि सिके । दर्शनमा हेगेलको सिद्धान्तलाई सुल्टो पारे जस्तै अर्थशास्त्रमा रिकार्डोका सिद्धान्तहरुलाई पनि सुल्टो बनाए । एडम स्मिथ, रिकार्डो र विलियम पेट्टीका सिद्धान्तहरुबाट सिके र तिनलाई विकसित पनि गरे । थोमस मूर, रोबर्ट ओवेन, चाल्स फूरिय र सेन्ट साइमनको काल्पनिक समाजवादको हकमा पनि त्यही नियम लागु हुन्छ ।

माक्र्सले अराजकतावादी बाकुनिन, संशोधनवादी बर्नस्टीन र जडसूत्रवादी लासालका विरुद्ध कठोर संघर्ष गरे । बाकुनिनले प्रथम अन्तर्राष्ट्रयलाई फूटतिर धकेले । बर्नस्टीनले माक्र्सवादमा संशोधन आवश्यक छ भन्दै आफूलाई संशोधनवादी घोषणा गरे । लासालको सिद्धान्तको पतनकोबारे “गोथा कार्यक्रम”को आलोचना भनेर दस्ताबेज नै लेख्नु पर्यो । त्यसैगरी, एंगेल्सले यूजेन ड्यूहरीङको पुस्तक “विज्ञानमा प्रवर्तित क्रान्ति” मा व्यक्त आडम्बरपूर्ण बकवासको “ड्यूहरङ मत खण्डन” मार्फत् धज्जी उडाए । एंगेल्सकै चर्चित पुस्तक “परिवार, निजी स्वामित्व र राज्यको उत्पति” लुइस हेनरी मोर्गनको “प्राचीन समाज”, बाखोफनको “मातृसत्ता” र मेकलेननको “प्राचीन इतिहासको रुपरेखा” र “आदिम विवाह” पुस्तकहरुको सार खिचेर लेखेका हुन् । त्यस अलावा उनको आफ्नो खोज पनि सामेल छ ।

लेनिनको संगठनात्मक सिद्धान्तको आधारशिला “एक पाइलो अगाडि दुई पाइला पछाडि” मेन्सेविकहरुसँगको संघर्षको उपज हो । उनको पुस्तक “के गर्ने” ? भन्ने प्रतिभाशाली रुसी साहित्यकार चेर्निशेब्स्कीको पुस्तककै नाम हो । कार्ल काउत्सकीको पुस्तक “सर्वहारावर्गको अधिनायकत्व”को कडा शव्दमा लेनिनले जवाफ फर्काए– “सर्वहारा क्रान्ति र गद्धार काउत्स्की” भनेर । उनको आज पर्यत्न चर्चाको शिखरमा रहेको पुस्तक “साम्राज्यवाद पूँजीवादको चरम अवस्था” बेलायती अर्थशास्त्री र पत्रकार ए जे हब्सनको पुस्तक “साम्राज्यवाद”बाट धेरै हदसम्म प्रभावित रहेको छ । लेनिनले आफ्नो सिद्धान्तको विकास रोजा लक्जेम्वर्ग, ट्राटस्की, बुखारिन लगायतसँगको विचारधारात्मक संघर्षका विचबाट गरे । एकातिर ट्राटस्कीको “स्थायी क्रान्तिको सिद्धान्त” को अवधारणा थियो भने अर्कोतिर स्टालिनले एक देशमा समाजवादको मान्यता अगाडी बढाए । स्टालिनको “अराजतावाद या समाजवाद” पनि वैचारिक संघर्षकै परिणाम थियो ।

माओको बहुचर्चित दार्शनिक निबन्ध “अन्तरविरोधबारे” एकातिर पार्टीभित्रको संघर्षको परिणाम र अर्कोतिर स्तालिनसँगको वैचारिक मतभेदको सांकेतिक अभिव्यक्ति थियो । वर्गसंघर्ष, उत्पादनको निम्ति संघर्ष र वैज्ञानिक प्रयोगबाट विचारको विकास हुने माओको मान्यता थियो । माओले समकालिन विचारका खराबीहरुका विरुद्ध मात्रै होइन, कसरी चिनियाँ समाजमा कम्फूसियसवादले जरा गाडेर बसेको छ र त्यसले शोषक वर्गलाई सेवा गरेको छ भनेर त्यसको भण्डाफोर गरे ।

नेपालमा पनि आफ्नै स्तर र आवश्यकतामा विचारधारात्मक बहस भएको इतिहास छ । शुरुमा नेपाल अर्ध सामन्ती र अर्ध औपनिवेशिक अवस्थामा छ भन्ने साझा निश्कर्ष निकालियो । पार्टी खुल्ला राख्ने कि भूमिगत ? राजाको वैधानिक नायकत्व मानेर जाने कि नजाने ? राजा महेन्द्रको कू पछाडीको विकल्प के हुने संविधान सभाको चुनाव, वा विघटित संसदको पुनस्र्थापना वा अन्य ? क्रान्तिको बाटो चिनियाँ तरिकाको कि रुसि तरिकाको ? रुसि तरिका भित्र पनि लेनिनको जस्तो सशस्त्र क्रान्ति कि ख्रुश्चोभको जस्तो शान्तिपूर्ण प्रतिस्पर्धा ? राजाले आयोजना गरेको जनमत संग्रहमा भाग लिने कि नलिने ? मार्गदर्शक सिद्धान्त माक्र्सवाद–लेनिनवाद मात्रै भन्ने कि माओवाद/विचारधारा पनि भन्ने ? रुसी प्रतिक्रान्तिलाई कसरी बुझ्ने ? चीनमा प्रतिक्रान्ति भयो कि समाजवाद नै छ ? सर्वहारा साँस्कृतिक क्रान्ति हो वा अतिवाद ? जन आन्दोलन र यसका उपलब्धिहरुलाई कसरी बुझ्ने ? भारतीय शासक वर्ग प्रभुत्ववादी हो कि विस्तारवादी ? संसदीय राजतन्त्रलाई मानेर बस्ने कि नबस्ने ? दीर्घकालिन जनयुद्ध गर्ने कि नगर्ने ? संविधान सभाको चुनावमा जाने कि नजाने ? पुष्पलाल आधारभूत रुपमा माक्र्सवादी लेनिनवादी कि गद्दार ? स्टालिन ठीक कि बेठीक ? पृथ्वीनारायण शाहले गरेको राज्य एकिकरण महान् ऐतिहासिक कदम थियो वा सामन्ती राज्यको विस्तार ? संघीयता ठीक कि बेठीक ? नेपालमा जनवादी क्रान्ति आधारभूत रुपमा सम्पन्न भयो कि बाँकी नै छ ? हाम्रो वैचारिक बहसका विषयहरु यिनै हुन् । जस्तो आज पनि बहस जारी छ– अमेरिकी सहयोग एमसीसी परियोजना राष्ट्रघात हो कि आर्थिक समृद्धिको कोसेढुंगा ?

यति लामो व्याख्या गर्नुको एउटै तात्पर्य हो कि मार्क्सवाद वर्ग संघर्षका क्रममा मात्रै विकसित भएको होइन विचारधारात्मक संघर्षका क्रमका पनि विकसित भएको हो ।

४. हामी कुन युगमा छौं

हामी कहाँ उभिएका छौं भन्ने प्रश्नको निर्क्याैल गरेपछि हामीले के गर्ने भन्ने छिनोफानो गर्न हामीलाई सजिलो होला । प्राचीन पूर्वीया धार्मिक सभ्यतामा चार युगको चर्चा गरिन्थ्यो सत्य युग, द्धापर युग, तेत्रा युग र कली युग । कली युग अन्तिम र विनाशक हुने मान्यता थियो । ऐतिहासिक भौतिकवादी दृष्टिकोण अनुसार आदिम साम्यवाद, दासमालिक युग, सामन्ती युग, पूँजीवादी युग र समाजवादी युगको व्याख्या लामो समयदेखि हुँदै आएको छ । इतिहासकार यूभल नोहा हरारीले शिकारी युग, कृषि युग र औद्योगिक युगमा वर्गिकरण गरेका छन् । हालै कोरोना संकटकै विचमा अर्थशास्त्री जेफ्री स्याकले नयाँ पुस्तक बजारमा ल्याएका छन्– सात युगमा मानव समाजलाई वर्गीकरण गरेर: पूरा पाषाण युग, नव पाषाण युग, घोडा सवार युग, शास्त्रीय युग, सामुन्द्रीक युग, औद्योगिक युग र डिजीटल युग । कसैले यसलाई पाँचौं क्रान्ति भन्छन् जस्तो जेरेमी रिफ्कििन संज्ञानात्मक क्रान्ति, कृषि क्रान्ति, प्रथम औद्योगिक क्रान्ति, दोस्रो औद्योगिक क्रान्ति र अहिलेको समयलाई तेस्रो औद्योगिक क्रान्ति भन्छन् भने विश्व आर्थिक मञ्चका अध्यक्ष क्लाउज स्वाब अहिलेको अवस्थालाई चौथौ औद्योगिक क्रान्ति भन्दछन् । अहिलेको समयलाई केहीले इन्टरनेट पुस्ता भन्दछन् । कसैले साम्राज्यवादी भूमण्डलीकरणको युग हो । कसैले साम्राज्यवाद र सर्वहारा क्रान्तिको युग हो । कसैले उत्तर–आधुनिक युग, कसैले नवउदारवादको विजयको युग हो ।

अहिलेको युग कुन युग हो भनेर परिभाषित गर्नु अघि अहिलेको युगका विशेषताहरुबारे चर्चा गरौं ।

१. अहिले डिजिटल भूमण्डलिकरणको अवस्थामा छौं । मानव जातीको भूमण्डलिकरणको पछिल्लो आयाम सत्तरी हजार वर्ष अघि अफ्रिकाबाट विश्वव्यापी हुन शुरु गरेबाट भएको हो । आजसम्म पनि जारी छ । हाम्रो आजको मानव जाती होमो सेपियन्स (बौद्धिक मानिस) एउटै अफ्रिकन जातीको उत्पति हो वा अन्य मानव जातीको पनि मिश्रण हो निक्र्यौल भइसकेको छैन । जे भएपनि हामी डिजिटल भूमण्डलिकरणको समयमा छौं ।

२. डिजिटल भूमण्डलिकरणले आजको सात अर्ब असी करोड मान्छेलाई एउटै मोबाइल फोन मार्फत् सम्पर्कमा ल्याउन सक्ने सञ्चार क्रान्तिको सञ्जालले जोडेको छ । हाम्रो पुस्ता इन्टरनेट पुस्ता हो । इन्टरनेटले पछिल्ला तीस वर्षमा मानव जीवनका हर पक्षमा नविनतम क्रान्ति ल्याइदिएको छ । आगोको आविष्कार, भाषाको विकास, औजारको प्रयोग, वनस्पति, जनावर र आफ्नै घरेलुकरण वा कृषि क्रान्ति, डुगांको प्रयोग, कागजको आविष्कार, लिपीको विकास, वाष्प इञ्जिन र उद्योगको विकास, जिवाश्मा इन्धनको प्रयोग, टेलिफोन, रेडियो र टेलिभिजनको विकास, बस, रेल र हवाइ जहाजको रुपमा यातायातको प्रयोग, कम्प्युटर र प्रेशको प्रयोग, थ्रिडी प्रिन्टीगं, डिएनएको प्रयोग यस्ता अनन्त सूचिहरु हामीसँग छन्, जसले मानव जीवनमा चमत्कारिक क्रान्ति ल्याइदिएका छन् । यी क्रान्तिहरुको नविनतम् सूचिको सर्वोच्च स्थानमा इन्टरनेट रहेको छ । अहिले मानव जीवनका हर पक्ष इन्टरनटेमा जोडिएका छन् । यसलाई वस्तुहरुको इन्टरनेट पनि भन्न थालिएको छ ।

३. अबको राजनीति, अर्थनीति, संस्कृति र समग्रमा सामाजिक क्रान्ति इन्टरनेटबिना असंभव जस्तै भएको छ । जसरी आज आगो बिना जीवन असंभव छ त्यसरी नै इन्टरनेट बिना पनि असंभव नै हुनेछ । सूचना प्रविधि, यातायात र उर्जामा आएको क्रान्तिलाई नयाँ ढंगले संश्लेषणको जरुरी छ आज । पूँजीवाद आफैले खडा गरेका संरचनाको कारण आफूसँगै मानव जातीलाई नै मृत्यु शैयामा लगिरहेको छ । नवउदारवादी विचार पूँजीवादको रक्षा कवच हो, जो संकट ग्रस्त अवस्थामा छ । आज यस पृथ्वीका सात जना सबैभन्दा धनाढ्यसँग भएको सम्पति तीन अर्ब पचास करोड मान्छेसँग भएको सम्पति बराबर छ । धनी र गरिबका विचमा देखिएको खाडल यति गहिरो यस अघि कहिल्यै थिएन । नाफाको लागि गरिएको हर हथ्कण्डाले पृथ्वी मानिस बस्न अयोग्य बन्दैछ । यसको अपजस यसको नेतृत्वदायी विचार नवउदारवाद बाहेक अरुको काँधमा आउँदैन । मानव सहकार्य नयाँ स्तरमा विकास गर्न जरुरी भएको छ । त्यो विचार समाजवाद बाहेक अहिलेको लागि अरु हुनै सक्दैन । कस्तो समाजावाद हामीले छलफल गर्नु पर्ने भएको छ ।

४. कस्तो समाजवाद ? जेरेमी रिफ्किनले भने जस्तो सहयोगी समाजले त्यसको पूर्ति गर्ने हो ? थोमस पिकेटीले भने जस्तो सहयोगी समाजवाद हो ? नोम चोम्स्कीले भने जस्तो उदार समाजवाद हो ? लासालले भने जस्तो लोकतान्त्रिक समाजवाद हो ? मार्क्स-एंगेल्सले व्याख्या गरेको वैज्ञानिक समाजवाद हो ? मार्ता हार्नेकरले लेखेको एक्काइसौं शताब्दीको समाजवाद हो ? वा चिनियाँ विशेषताकोे समाजावाद जस्तो हो ? समाज, विषय र आवश्यकता नयाँ ठाँउमा छ तर नेपाल कम्युनिष्ट पार्टी (नेकपा) भित्र बहस पुरानै ठाँउमा छ । हिजोका सूत्रहरुद्धारा आजका समस्याहरुको समाधान संभव छैन । आजका समस्याहरुको समाधानको लागि वैचारिक बहसको थालनी ढिलो भइसकेको छ । सबैको ध्यान यतातिर जानु पर्छ कि ?

Khabardabali

यो नेपाली भाषाको अनलाइन समाचार संस्था हो । हामी तपाईहरुमा देशविदेशका समाचार र विचार पस्कने गर्छौ । तपाईको आलोचनात्मक सुझाव हाम्रा लागी सधै ग्रह्य छ । हामीलाई पछ्याउनुभएकोमा धन्यवाद । हामीबाट थप पढ्न तल क्लिक गर्नुहोस् ।

बाँकेमा थप ६ कोरोना संक्रमितको मृत्यु 

काठमाडौं । बाँकेमा पछिल्लो एक रात र विहान गरी ६ जना कोरोना संक्रमितको मृत्यु भएको छ ।  भेरी अस्पताल नेपालगंजमा ४ र नेपालगंज कलेज कोहलपुरमा २ जना  ग...

पञ्जाबविरुद्ध दिल्लीको शानदार जित, उक्लियो शीर्ष स्थानमा

काठमाडौं । भारतमा जारी १४औँ सिजनको आईपीएलअन्तर्गत पञ्जाब किंग्सविरुद्ध दिल्ली क्यापिटल्स सात विकेटले विजयी भएको छ । पञ्जाबले दिएको १ सय ६७ रनको लक्...

ओलीलाई विश्वासको मत लिनका लागि राष्ट्रपतिले बोलाइन् प्रतिनिधिसभा बैठक

काठमाडौं । राष्ट्रपति विद्यादेवी भण्डारीले प्रतिनिधिसभाको अधिवेशन आह्वान गरेकी छिन् । प्रधानमन्त्री केपी शर्मा ओलीलाई विश्वासको मत लिने प्रयोजनका लागि...

पोखरेललाई अर्को झड्का : एमाले लुम्बिनिका सांसद दृगनारायणको पदबाट राजीनामा

काठमाडाैं ।  नेकपा एमालेका लुम्बिनी प्रदेशसभा सदस्य दृग नारायण पाण्डेले राजीनामा दिएका छन् । कपिलबस्तु २ (क) बाट निर्वाचित पाण्डले सभामुखसामू राजीनामा...

शंखर पोखरेललाई झड्का : बिमला वली माओवादी प्रवेश गरेपछि एमालेकाे बहुमत गुम्यो

लुम्बिनी। लुम्बिनी प्रदेश सांसद बिमला वली माओवादीमा प्रवेश गरेकी छन्। ओली माओवादीमा प्रवेश गरेसँगै शंकर पोखरेलको बहुमत गुमेको छ।  माओवादी र एमाले विभा...

मुख्यमन्त्री पोखरेलले राजिनामा दिनुको रहस्य !

काठमाडौं। लुम्बिनी प्रदेशका मुख्यमन्त्री शंकर पोखरेलले आज बिहान पदबाट राजीनामा दिएका छन्। पोखरेलले एकल बहुमतको सरकार बनाउन राजीनामा दिएको बुझिएको छ। ...

मुख्यमन्त्री पोखरेलको राजिनामा स्विकृत : एकल सरकारको दावी 

काठमाडौं । लुम्बिनि प्रदेशका मुख्यमन्त्री शंखर पोखरेलले मुख्यमन्त्रीबाट दिएको राजिनामा स्विकृत भएको छ ।  पोखरेलले दिएको राजिनामा प्रदेश प्रमुख धर्म...

लुम्बिनि प्रदेशका मुख्यमन्त्रीको अकस्मात राजिनामा 

काठमाडौं । लुम्बिनि प्रदेशका मुख्यमन्त्री शंखर पोखरेलले राजिनामा दिएका छन् । अविश्वास प्रस्तावको सामना गरिरहेका पोखरेलले अकस्मात राजिनामा दिएका हुन् ।...

भरतपुरमा दुई स्थानमा आइसोलेसन केन्द्र बनाइने

चितवन । भरतपुरस्थित वागीश्वरी र शारदानगरमा आइसोलेसन केन्द्र बनाउन जिल्लाको उच्चस्तरीय टोलीले  स्थलगत अध्ययन तथा छलफल गरेको छ ।  चितवनबाट प्रतिनिधित...

कारमा मृत भेटिएका तीनैजना बालकको पहिचान खुल्यो

दाङ् । तुलसीपुर उपमहानगरपालिका–६ को स्याउली बजार नजिक रोकिराखेको भारतीय नम्बरको कारभित्र हिजो शनिबार बेलुका मृतावस्थामा भेटिएका तीनैजना बालकको आज पहिच...

अरु धेरै
Vianet Nepal Internet
world Link Nepal
Right Path
Alphabet Education Consultancy

प्रतिकृया लेख्नुहोस्:

NIBL RIGHT SIDE Salt Trending Alphabet Education Consultancy