चिया पसलमा एकजना राजधानीबासीले भनेका थिए,‘त्यो सिन्धुपाल्चोकमा मात्रै किन भूकम्प गइराछ था छ ?चौतारीको डिलमा उभिएर त्यो अस्थायी बस्तिको ल्होछार हेर्दा हेर्दै म झनै विगततिर डुब्न पुगेछु । बैशाखको २९ गतेले धर्ति एक फेरा फेरि हल्लाएर गएको थियो । काठमाडौं पालमा पसेर तास खेल्दै थियो । एउटा चिया पसलमा घुम्दै घुम्दै पुगेँ । त्यहाँ एकजनाले भनेको बोली आजपनि मेरो कानमा बाराम्बार ठोकिन आइपुग्छ । चिया पसलमा एकजना राजधानीबासीले भनेका थिए,‘त्यो सिन्धुपाल्चोकमा मात्रै किन भूकम्प गइराछ था छ ? त्यहाँका भोटेहरुले गाई कोटेर खान्छन् त्यसैले हो ।’ म झसंङग भएँ । छेउका अरु महाशयहरुले सहीमा सही थापे । मैले बोल्न खोज्दा उनीहरु ज¥याक जुरुक उठेर हिँडे । म दिनभर भूकम्पले भन्दा ति महाशयहरुको बोलीले भित्र भित्रै हल्लिरहेँ । सडकमा गुडिरहेको गाडिको चर्चो हरणले म झस्किएँ । त्रिपालको टहरामा उनीहरु नाचिनै रहेका थिए । मलाई त्यही जान लाग्यो । एकमनले सोँचे,‘उनीहरुको पीडामा मलम लगाउने मसँग औकात छैन । मलम लगाउने हैसियत नहुनेले पीडा किन दिनु ? आँशुलाई समाचारको रंगमञ्चमा चढाएर मजाक किन उडाउनु ? फेरी एकमनले सोचेँ,‘ यो बस्तिको बोली कसले सुनिदिन्छ ? ढुङ्गाको मुक्तिलाई पैसा खुवाउने राष्ट्रप्रमुख भएको मूलुकमा भोको पेटको चित्कार कसले सुनिदिन्छ ? फेरी मैले पो के गर्न सक्छु र ? समाचार बनाएर लेखुँला, केहीले वा वा गर्ला, केहीले तारिफ गर्दै शब्दहरु खर्चिएला, तर यो टहराले के पाउँछ ? दयाको पात्र किन बनाउनु मैले ? ओहो ! कस्तो युद्ध चलेको आफ्नै मन भित्र । म भारी खुट्टा घिसार्दै घिसार्दै त्रिपालको अस्थायी बस्ती पुग्ने मुल गेटमा पुगेँ । गेटमा त पुगेँ तर भित्र पस्ने हिम्मत भएन । घाउमा छर्कन नुनचुक हातमा बोकेर गेटमा उभिरहेछु जस्तो लागिरह्यो । भित्र ल्होछारको रमझम चलिनै रहेको थियो । खाना पकाउनेहरु पकाइनै रहेका थिए । करीब १० मिनेट जति बितेपछि एक जना ६५ / ७० वर्षको बृद्ध गेटतिर आए । कपडा मैलो थियो । अनुहार चिसोले सुन्निए जस्तो देखिन्थ्यो । गेट नजिकै आईपुगेपछि डराई डराई मैले नमस्ते भनेँ । उनले मुसुक्क हाँस्दै ‘नमस्ते बाबु’ भने । उनको नाम रहेछ पासाङ बोम्जन । ‘बुवा केही कुरा तपाईलाई सोध्नु थियो, मिल्छ ? मैले भने । उनले बिनाहिच्किचाहट हुन्छ भने । उनले सुरु गरे सिन्धुपाल्चोकको तातोपानीबाट यहाँ आएर पालमा बस्नुको पीडा । उनले भने, ‘यहाँ बस्न थालेको त आठ महिना भयो । कुइरेले आएर दिन्छ हामीलाई खानेकुराहरु ।’ मैले नेपाल सरकारको कुरा गरेँ । उनले भने,‘खै बाबु, नेपाल सरकारको के कुरा गर्नु।’ छैन, कोही आको छैना आजसम्म ।’ मैले राहतको कुरा गरेँ । उनले पहिला १० हजार त्यसपछि १३ हजार उतै बाह्रबिसेमा पाएको कुरा गरे । ‘त्यो बाह्र हजारपनि पैसा भएत हुन्थ्यो नी बाबु, पसलबाट समान पो लिनुपर्ने रे ।’ उनले भने । [caption id=\"attachment_59089\" align=\"aligncenter\" width=\"750\"] पासाङ बोम्जन[/caption] कुरा गर्दै गर्दै अर्की अधबैसे महिला आईपुगिन् । यनको नाम रहेछ शुशिला खड्का । उनले हामी बीचको सम्वाद सुन्न थालिन् । उनले थपिन् । पच्चीस तीस वटा टहरामा ५०÷६० परिवार । एउटै टेन्टमा चार पाँच धुरी बस्ने गरेको । जसमा जम्मा ५०० जना जति बस्ने रहेछ त्यस टहरामा । कति त फर्के भत्किएको घरतिर । युवा र वयस्कहरु कोहीपनि देखिएन । उनीहरु गाउँ गएका रछेनन् । कति परिवारका आफन्त गुमेका छन् । तपाईहरु कतिसमयसम्म बस्ने त यहाँ भन्दा ती महिलाले ‘खै केही टुङ्गो छैन, अब झन वर्षा लाग्यो’ भनिन् । ‘आजसम्म त कुइरेले हेरिराछ थाहा छैन कहिलेसम्म हो ? ती बृद्धले भने । अनि आज ल्होछार मनाउँदै हो तपाईहरु ? मैले सोधेँ । ती बृद्धले भने, ‘मलाई पनि पुजा त गर्नै पर्छ भन्ने लाग्यो; उ नाची राछन् उनीहरु।’ उनले टहराको बीचतिर औला देखाउँदै भने । [caption id=\"attachment_59090\" align=\"aligncenter\" width=\"750\"] सामुहिक खाना पकाउने ठाउँ[/caption] अनि बाबु तपाई कहाँ बस्नुहुन्छ नी ? ती महिलाले मलाई सोधिन् । मैले त्यही पर गौरीघाट छेउमा बस्छु भने । कुराकानीको क्रममा मैले ती महिलालाई सोधे‘ दिदी कस्तो छ गाउँमा अहिले ? उनले उदास अनुहारमा भने,‘ हाम्रो घर भएको ठाउँमा त उ यो घर पस्ने जत्रो जमिन फाटेको छ । अब काँहा बस्ने होला थाहा छैन ।’ कुरा गर्दा गर्दै उनका ५÷६ वर्षको छोरा आएर सारीको फेर समाएर लुटपुटिन थाले । बालक रोई रहेको थियो ।
बाबु जाउँ न भित्रै चिया खाएर जानु ? ती महिलाले मलाई यति भन्दा म झसंग भएँ ।‘अनि बा कस्तो थियो पोहोर सालको ल्होछार ? मैले उनको उदायी भङ्ग गर्दै सोधेँ । उनी झनै गम्भीर देखिए । लामो सास फेर्दै उनले भने, ‘आफ्नो ठाउँ त आफ्नै हो नी बाबु । यो त परदेशको ठाउँ; पोहोर त रमाइलो भएको थियो नी ।’ उनी बोल्दा बोल्दै रोकिए । बाबु जाउँ न भित्रै चिया खाएर जानु ? ती महिलाले मलाई यति भन्दा म झसंग भएँ । ‘भो दिदी पछि आउँला नी है । मैले भर्खर खाएर आको ।’ मैले कुरा टार्न खोजेँ । तर ती महिला र बृद्धले मलाई चिया खाएरै जान कर गरे । मेरो अघिको सोँच पुरै बदलियो । यो शहरमा यस्तो भन्ने अब संस्कृति एकादेश कथा भईसक्यो । कहाँबाट आए यी मानिसहरु मानवीयताको सभ्यता बोकेर ? झन् झन् चिसो चिसो हुँदै गएको काठमाण्डुको छातिमा न्यानो स्नेहको सभ्यता बोकेर यी मानिसहरु कहाँ जान्छन् होला अब बास खोज्दै ? कसले होला यी बेघर भएका मानिसहरुलाई बास दिने ? म सोच्दा सोच्दै ती महिलाको पालमा पुगेँ । बाहिरै बस्न खोजेँ । तर आतित्थ्यता घर बाहिर राखेर पुरा हुने थिएन । भित्रै बोलाइनन् । म भित्र पसेँ ।
अधिकांश जसो तामाङ, केही परिवार शेर्पा र क्षेत्रीपनि रहेछ । बृद्धबाले ल्होछारका लागि पुजा गर्न सुरु गरे ।१० र ८ फिट जति फराकिलो ठाउँ । केही ओढ्ने ब्लाङ्केटहरु । केही थाल र बटुका । तल भूईबाट आधा फिट जति जग उठाइएको । पालको परिपरि पानी तर्काउन खनिएको सानो कुलो । पालको माथि केही लुगा झुन्ड्याइएको । एउटा फ्रेममा राखिएको फोटो । पालको दाँया र बाँयाबाट निस्कन मिल्ने ढोका । पालको माथि दुईतिर थोरै घाम छिर्ने प्वाल । ती महिलाले चिया ल्याईदिइन् । चिया खाँदै मैले खानाको बारेमा सोधेँ । प्रत्येक टहराले पालै पालो पकाउनु पर्ने रहेछ । १ महिनामा एक पटक पालो आउनेरहेछ । खाना पाकी सकेपछि जानकारी दिइन्छ सबैलाई । आ–आफ्नो परिवारले भाँडा लिएर जान्छन् खाना थाप्न । अनि खाना बोकेर टहरामा आएर खाने रहेछन् । [caption id=\"attachment_59100\" align=\"aligncenter\" width=\"750\"] (फाईल तस्वीर) सिन्धुपाल्चोकमा उद्धारको क्रममा देखिएको दृष्य[/caption] आज ल्होछार भएकाले पुजा गर्न सुरुसार भएको थियो । ती महिलाको श्रीमान गाउँ गएको रहेछ । अधिकांश जसो तामाङ, केही परिवार शेर्पा र क्षेत्रीपनि रहेछ । बृद्धबाले ल्होछारका लागि पुजा गर्न सुरु गरे । केटाकेटीहरु तामाङ गीत लगाएर नाचिरहेकै रहेका थिए । म ती महिला र बृद्धसँग बिदा भएर निस्किएँ । बृद्ध बा गेटसम्मै मलाई पु¥याउन आए । ‘आउँदै गर्नु है बाबु’ भन्दै मलाई उनले बिदा गरे । मन भारी भयाे । बागमति किनारै किनार हिड्दै गर्दा मनमनै सोचेँ, ‘ प्राकृतिक विपत्तिले त डस्यो डस्यो, राज्यले पनि नडसिदिए हुन्थ्यो ?
प्रतिकृया लेख्नुहोस्: